أثر برنامج إثرائي لتدريس اللغة الإنجليزية في ضوء مهارات القرن الحادي والعشرين في تحسين الوعي التدريسي لدى الطلاب المعلمين بشعبة اللغة الإنجليزية

المعلومات العلمية للعدد

المؤلفون

1 معلم خبير لغة إنجليزية

2 كلية التربية- جامعة دمياط

3 كلية التربية جامعة دمياط

المستخلص

The present research aimed at investigating the effect of an enrichment program for teaching English in the light of the 21st century skills on developing EFL student- teachers' pedagogical awareness. The research participants consisted of ten students studying at the department of English at the Faculty of Education in Damietta University. The researcher used a quasi-experimental approach with one group. The researcher used an open-ended questionnaire for eight EFL teaching specialists, an open-ended questionnaire for ninety EFL student-teachers enrolled in the fourth year, a need analysis questionnaire for EFL student-teachers and a pre-post pedagogical awareness test. The research results showed that using the enrichment program was effective on developing EFL student-teachers' pedagogical awareness

الموضوعات الرئيسية